De la prima încercare de menţinere a echilibrului la un profesionist pe bicicletă

Cel mai important lucru pentru cei mici este manevrarea sigură şi naturală a bicicletei. Bicicletele woom cresc pas cu pas odată cu abilităţile copiilor. Mai ales în prima fază de învăţare, abilităţile de a controla bicicleta sunt cele mai importante. Apoi, copiii sunt de neoprit! Woom îi însoţeşte pe copiii cu vârste cuprinse între un an şi jumătate şi 14 ani cu biciclete foarte uşoare, bine gândite, proiectate exclusiv pentru ei. Ciclismul cu bicicletele woom – asta înseamnă distracţie!

Primii paşi pe bicicleta (fără pedale)
La început entuziasmul ţine de menţinerea echilibrului.
Mergi la sfaturi pentru începători
Să învăţăm ciclismul în 15 minute
Să învăţăm ciclismul este o joacă de copii. Şi e chiar mai uşor cu sfaturile potrivite!
Sfaturi pentru a învăța folosirea pedalelor
Abilă peste crengi şi pietre:
Acum e vorba despre abilitate. Multe lucruri pot fi învăţate într-o zi în aer liber.
Sfaturi pentru profesionişti

Primul pas în ciclism: Păstrarea echilibrului

Imediat ce copiii învață să meargă în picioare, le putem stârni curiozitatea pentru mersul pe bicicletă. Cel mai bine este să mergem într-un loc unde mai sunt şi alţi copii în jur. Dorinţa și tehnica mersului pe bicicletă sunt învățate și prin observarea altora! Copiii decid singuri când este momentul potrivit să urce pe bicicleta fără pedale. Presiunea nu va avea nici un efect asupra lor. Cu o şa joasă şi un ghidon înalt, mersul pe o bicicletă de echilibrul este asemănător cu mersul în picioare.

Mergând pe o bicicleta fără pedale, paşii devin din ce în ce mai lungi iar mersul se transformă în alergare! În curând copilul va putea ridica picioarele și merge în echilibru.

"Cu bicicleta fără pedale se începe între 1,5 şi 2,5. Dar cel mai important lucru este ca copilul însuşi să vrea, nu să fie forţat!"

Christian Bezdeka
Fondator şi CEO woom
Cu ajutorul bicicletei fără pedale pot fi exersaţi pentru început primii „paşi“ cu bicicleta. Copiii învaţă cel mai bine prin imitaţie: Mergeţi pur şi simplu în parc, unde „aleargă“ deja alţi copii, şi luaţi bicicleta fără pedale cu voi!
Pasul 1: Mersul
Sfatul 1: Reglaţi înălţimea corectă a şeii; astfel ca cel mic să atingă ferm cu ambele picioare pământul. Între şa şi funduleţul copilului ar trebui să fie un spaţiu de 3-5 cm.
Sfatul 2: Adultul îl poate ţine pe copil de umeri la început, atât timp cât cel mic a învăţat să facă stabil câţiva paşi cu bicicleta fără pedale.
De acum paşii devin din ce în ce mai mari; după ce a învăţat mersul, vine în sfârşit alergatul. După puţin exerciţiu îşi ridică cu mândrie picioarele în aer.
Pasul 2: Alergarea
Sfatul 1: De îndată ce copilul deja mai mult aleargă decât merge pe bicicleta fără pedale, puteţi ridica şaua treptat puţin câte puţin.
Frânarea se învaţă cel mai bine cu bicicleta fără pedale, deoarece poate fi realizată și cu piciorul ferm pe pământ. Frânarea cu bicicleta fără pedale woom îi învaţă pe copii comportamentul corect de oprire. Aceasta întregește – împreună cu sentimentul echilibrului – toate condiţiile pentru a învăţa în mod autentic mersul pe bicicletă!
Pasul 3: Frânarea!
Sfatul 1: Îndată ce încercările de mers reuşesc, frânarea poate fi demonstrată prin ridicarea bicicletei fără pedale în aer. Copii văd atunci, cum roata din spate se blochează prin tragerea manetei de frână. Aceasta poate fi manevrată în siguranţă şi cu uşurinţă de cei mici!

Picioarele la pedale:
Să învăţăm ciclismul în 15 minute

Acum e timpul pentru pedalat. Trecerea la o bicicletă cu pedale este mai ușoară decât pare la o primă vedere. Un joc de copii, căci echilibrul a fost deja învăţat pe bicicleta fără pedale. Chiar dacă nu a fost învăţat, nu e o tragedie! Important este să i se arate copilului legătura dintre mișcarea pedalelor şi roata bicicletei. Atunci va înţelege pedalatul! Iar la pasul următor puteţi verifica şi funcţia frânei verzi din spate.

Majoritatea copiilor înţeleg principiul după câteva rotiri ale pedalelor şi vor să meargă singuri. Cu o mână de ajutor pe umăr, privirea drept în faţă, ei pot deveni confuzi în legătura cu frâna pe care trebuie să o foloseasca. Am folosit culori pentru a face diferenţa între frâna din faţă şi cea din spate. Așa vor învăța să frâneze corect pentru când cresc și devin, poate, chiar profesioniști. Apropo, cu verde pot fi desenate nişte linii minunate pe asfalt...

"Copiii învaţă de regulă să meargă pe bicicletă între 3 şi 5 ani. Cel mai bine le este dacă au început pe bicicleta fără pedale."

Christian Bezdeka
Fondator şi CEO woom
Înainte de a exersa în sine pedalarea, merită să le explicăm celor mici cum funcționează. Această explicație va face pedalatul mult mai uşor! Dacă cei mici sunt obişnuiţi cu bicicleta fără pedale, pedalatul se învaţă rapid. Sunt permise şi căzăturile – asigurați-vă că poartă întotdeauna cască și mânuși.
Pasul 1: pedalarea
Sfatul 1: Pentru o înţelegere mai rapidă, demonstraţi-le cum pedalele acționează roata din spate! Pur şi simplu, ridicaţi roata şi rotiţi pedalele cât de repede puteţi și apoi opriţi-le cu frâna.
Sfatul 2: Înălţimea şeii ar trebui să fie reglată în aşa fel încât ambele picioare ale copilului să poată atinge bine pământul când stă pe şa. Când devine mai experimentat, călcâiele pot începe să fie uşor ridicate.
Sfatul 3: La primele încercări de a merge, ţineţi copilul de umeri sau de şa. Foarte lejer, nu-l ţineţi strâns şi vă rugăm să nu utilizaţi roţi ajutătoare. Copiii îşi găsesc singuri echilibrul iar puţină viteză ajută în acest sens.
Acum este marele moment! Chiar dacă mai sunt ajutați pentru a se echilibra, este important ca cei mici să simtă că avansează singuri.
Pasul 2: Ciclism
Sfatul 1: Imediat ce copiii pedalează singuri, puteţi să nu-i mai ajutaţi şi să-i lăsaţi să meargă singuri puţin câte puţin.
Sfatul 2: O suprafaţă uşor înclinată este potrivită; asigurați-vă că este suficient loc pentru copii şi că nu sunt obstacole precum bordurile sau șanțuri.
Este important ca de-a lungul primilor metri să mergeţi întotdeauna alături de copil, pentru a opri încet bicicleta sau pentru a preveni o cădere. După câteva încercări copilul poate încerca să frâneze singur!
Pasul 3: Frânarea şi staţionarea
Sfatul 1: Instinctiv, copiii tind să frâneze cu picioarele. Abordarea în joacă a frânării corecte cu ajutorul manetei de frână verzi trebuie să aibă loc cât mai repede posibil! Mai întâi frâna – şi apoi picioarele pe pământ, asta e regula.
Ultimul pas spre independenţă şi aventura pe două roţi: mersul pe cont propriu. Acest lucru este foarte uşor de învăţat ştiind câteva trucuri!
Pasul 4: Mersul cu bicicleta singuri
Sfatul 1: Fiecare copil are un picior dominant pe care îl folosește pentru a pleca de pe loc cu bicicleta. Pedala trebuie sa fie in poziția orei 1 pentru o plecare ușoară. Aşa că, este nevoie sa se aşeze pe şa, să rotească pedala în poziţia corectă, să aşeze piciorul, să apese pedala şi să împingă în pământ cu piciorul liber.
Sfatul 2: Alternativ se poate exersa plecarea de pe loc ca şi la bicicleta fără pedale. Pur şi simplu, este nevoie să împingă bicicleta folosind picioarele, iar apoi, cand atinge viteza potrivită, să ridice picioarele și să le așeze pe pedale.

Rafinați, îmbunătăţiţi, continuaţi să învăţaţi...
Antrenarea abilităţilor

Raza de acţiune creşte. Pentru cei mici pedalatul este mai mult decât a merge în linie dreaptă. Este despre a merge pe dealuri, cu vântul in spate, sau despre a lua viraje strânse și a descoperi lumea din jurul lor. Copiii stau acum deja fără efort pe şa şi au întotdeauna ceva nou de descoperit. O singura viteză nu mai este de ajuns! Schimbarea vitezelor lină şi silenţioasă se învaţă repede pe bicicletele woom ajutându-i pe cei mici sa depășească obstacolele din natură și din trafic.

Micii experți pe bicicletă. Fie că o folosesc la şcoală, pentru a face mișcare sau într-o după-amiază cu prietenii, bicicleta îi face să fie mobili, liberi. Adam Opel ştia acest lucru: „Nu există nicio altă invenţie, care să combine atât de bine utilul cu plăcutul, cum o face bicicleta.“

"Antrenarea abilităţilor se poate combina perfect cu o zi frumoasă în parc."

Christian Bezdeka
Fondator şi CEO woom
Schimbarea lină a vitezelor protejează componentele şi vă scuteşte de efort! Cel mai bun lucru pentru copii este să schimbe diferite viteze la semnal – şi să fie cât se poate de silenţioşi când o fac.
Pasul 1: Schimbarea vitezelor
Sfatul 1: Primele încercări de schimbare a vitezei să fie exersate pe o suprafaţă plană. Cereţi-i copilului să nu pedaleze imediat, arătaţi-i rotaţia de pe mâner, şi apoi să pedaleze uşor. Principiul e să încerce în joacă: să accelereze, să schimbe la o viteză mai mare, să încetinească şi să schimbe la o viteză inferioară.
Sfatul 2: Se poate testa silenţiozitatea într-o zonă uşor deluroasă. Să pedaleze puternic înainte de o rampă, să nu mai apese pe pedală, să schimbe viteza şi apoi să pedaleze uşor până ce lanţul se fixează în poziţie.
Înainte de a merge prin traficul aglomerat, mai este necesar ca micile obstacole să fie depăşite în siguranţă. Fie că sunt rădăcini în parc, drumuri accidentate sau suprafeţe alunecoase: aceste suprafeţe pot fi trecute fără accidente cu doar câteva poziţii şi exerciţii!
Pasul 2: Depăşirea obstacolelor
Sfatul 1: Pentru a trece peste denivelările de pe drum, copiii trebuie să ia aşa-numita poziţie de bază. Cu pedalele în poziţie orizontală, ridicat din șa, cu picioarele uşor îndoite, şoldurile poziţionate central deasupra pedalierului, coatele îndoite uşor spre exterior şi umerii în direcţia ghidonului. Ținând membrele relaxate în această poziție, ele vor funcționa ca un amortizor natural al șocurilor provocate de obstacolele de pe drum.
Sfatul 2: Pentru a evita blocarea în obstacole precum bordurile, copiii trebuie să înveţe să „sară“ peste ele. Roata din faţă este „ridicată“ uşor, pentru a depăşi un obstacol. Cel mai bine merge alături de forța unei pedalari în față şi cu o tragere uşoară a ghidonului în sus, dar şi o înclinare uşoară a corpului spre spate ajută.
Sfatul 3: Prima oară chiar şi umezeala, frunzele şi pietrişul pot reprezenta obstacole. Pedalatul pe astfel de suprafeţe trebuie să fie învăţat cu un ritm lent, chiar dacă roţile se blochează. Copiii pot încearca pedalatul și frânarea într-o zonă definită, până când reuşesc să ajungă fără probleme exact la linia de stop.
În cazul turelor mai lungi este mai eficient dacă şaua stă mai sus. Aceasta este mutată treptat în sus, până când genunchii sunt doar puțin îndoiți când piciorul este întins şi doar vârfurile degetelor de la picioare ating pământul atunci când copilu stă pe șa. Înainte trebuie să fi fost deja bine învăţat simţul echilibrului, cu ajutorul următoarelor sfaturi.
Pasul 3: Perfecţionarea echilibrului
Sfatul 1: Fie că semnalizează la intersecţie sau că alungă ceva de pe faţă, copiii trebuie să se simtă în siguranţă cu o mână pe ghidon la fel cum se simt cu două. Cel mai bine e ca pentru primele încercări să meargă pe o suprafaţă netedă cu o viteză medie, fără să pedaleze. Mai întâi să slăbească mâna de pe ghidon, apoi să-i de-a drumul pentru scurt timp şi să vadă ce se întâmplă. Treptat să poată prinde ghidonul de la o distanţă mai mare.
Fișierele de tip cookie ne ajută să oferim o experiență mai bună. Folosind serviciile noastre, sunteți de acord cu termenii nostri de utilizare a fișierelor de tip coockie.  Mai multe informații