De la prima încercare de menţinere a echilibrului la un profesionist pe bicicletă

Cel mai important lucru pentru cei mici este manevrare sigură şi naturală a bicicletei. Bicicletele noastre woom cresc pas cu pas odată cu abilităţile copiilor. Mai ales în prima fază de învăţare sunt importante abilităţile de a controla bicicleta. Apoi copiii sunt de neoprit! Woom îi însoţeşte pe copiii cu vârste cuprinse între un an şi jumătate şi 14 ani cu biciclete foarte uşoare, bine gândite, proiectate exclusiv pentru copii. Ciclismul cu bicicletele woom – asta înseamnă distracţie!

Primii paşi pe bicicleta (fără pedale)
La început entuziasmul ţine de menţinerea echilibrului.
Mergi la bicicleta fără pedale
Să învăţăm ciclismul în 15 minute
Să învăţăm ciclismul este o joacă de copii. Şi e chiar mai uşor cu sfaturile potrivite!
Sfaturile noastre
Abilă peste crengi şi pietre:
Acum e vorba despre abilitate. Multe lucruri pot fi învăţate într-o zi în aer liber.
Sfaturi pentru profesionişti

Primul pas în ciclism: Păstrarea echilibrului

Să trezim curiozitatea imediat ce copiii pot să meargă în picioare. Cel mai bine este să mergem într-un loc unde mai sunt şi alţi copii în jur. Dorinţa de a merge pe bicicletă este trezită, iar mişcarea este învăţată şi prin observare! Presiunea asupra copiilor nu are niciun efect. Ei decid singuri când este momentul potrivit să urce pe bicicleta fără pedale. Cu o şa joasă şi un ghidon înalt, echilibrul este asemănător cu cel al mersului în picioare.

Stând pe bicicleta fără pedale, paşii devin treptat din ce în ce mai lungi, mersul se transformă în alergare!

"Cu bicicleta fără pedale se începe între 1,5 şi 2,5. Dar cel mai important lucru este ca copilul însuşi să vrea, nu să fie forţat!"

Christian Bezdeka
Fondator şi CEO woom
Cu ajutorul bicicletei fără pedale pot fi exersaţi pentru început primii „paşi“ cu bicicleta. Copiii învaţă cel mai bine prin imitaţie: Mergeţi pur şi simplu în parc, unde „aleargă“ deja alţi copii, şi luaţi bicicleta fără pedale cu voi!
Pasul 1: Mersul
Sfatul 1: Reglaţi înălţimea corectă a şeii; astfel ca cel mic să atingă ferm cu ambele picioare pământul. Între şa şi funduleţul copilului ar trebui să fie un spaţiu de 3-5 cm.
Sfatul 2: Adultul îl poate ţine pe copil de umeri la început, atât timp cât cel mic a învăţat să facă stabil câţiva paşi cu bicicleta fără pedale.
De acum paşii devin din ce în ce mai mari; după ce a învăţat mersul, vine în sfârşit alergatul. După puţin exerciţiu îşi ridică cu mândrie picioarele în aer.
Pasul 2: Alergarea
Sfatul 1: De îndată ce copilul deja mai mult aleargă decât merge pe bicicleta fără pedale, puteţi ridica şaua treptat puţin câte puţin.
Frânarea se învaţă cel mai bine cu bicicleta fără pedale deoarece poate fi realizată și cu piciorul ferm pe pământ. Frânarea cu bicicleta fără pedale woom îi învaţă pe copii comportamentul corect la frânare. Aceasta îndeplineşte – împreună cu sentimentul echilibrului – toate condiţiile, pentru a învăţa pe bicicleta adevărată doar pedalatul!
Pasul 3: Frânarea!
Sfatul 1: Îndată ce încercările de mers reuşesc, frânarea poate fi demonstrată prin ridicarea bicicletei fără pedale în aer. Copii văd atunci, cum roata din spate se blochează prin tragerea manetei de frână. Aceasta poate fi manevrată în siguranţă şi cu uşurinţă de cei mici!

Picioarele pe pedale:
Să învăţăm ciclismul în 15 minute

Acum e timpul pentru pedalat. Trecerea la o bicicletă cu pedale este mai ușoară decât pare la o primă vedere. Un joc de copii, căci echilibrul a fost deja învăţat pe bicicleta fără pedale. Şi va funcţiona, chiar dacă nu a fost învăţat! Important este să i se arate copilului legătura dintre mișcarea pedalelor şi roata bicicletei. Atunci va înţelege pedalatul! Iar la pasul următor puteţi verifica şi funcţia frânei verzi din spate.

Majoritatea copiilor înţeleg principiul după câteva rotiri ale pedalelor şi vor să meargă singuri. Cu o mână de ajutor pe umăr, privirea drept în faţă, ei continuă să verifice ambele frâne. Am folosit culori pentru a face diferenţa între frâna din faţă şi cea din spate. Cu verde pot fi desenate nişte linii minunate pe pământ...

"Copiii învaţă de regulă să meargă pe bicicletă între 3 şi 5 ani. Cel mai bine este, dacă s-au simţit bine pe bicicleta fără pedale."

Christian Bezdeka
Fondator şi CEO woom
Înainte de exerciţiul în sine de pedalare, merită să le explicăm celor mici cum funcționează mecanismul pedalării. Această explicație va face pedalatul mult mai uşor! Dacă cei mici sunt obişnuiţi cu bicicleta fără pedale, pedalatul se învaţă rapid. Sunt permise şi căzăturile – asigurați-vă că poartă întotdeauna cască și mânuși.
Pasul 1: pedalarea
Sfatul 1: Pentru o înţelegere mai rapidă, demonstraţi-le cum pedalele acționează roata din spate! Pur şi simplu, ridicaţi roata şi rotiţi pedalele cât de repede puteţi și apoi opriţi-le cu frâna.
Sfatul 2: Înălţimea şeii ar trebui să fie reglată în aşa fel, ca ambele picioare ale copilului să poată atinge bine pământul când stă pe şa şi doar călcâiele să fie uşor ridicate.
Sfatul 3: La primele încercări de a merge, ţineţi copilul de umeri sau de şa. Foarte lejer, nu-l ţineţi strâns şi vă rugăm să nu utilizaţi roţi ajutătoare. Îşi găsesc singuri echilibrul şi puţină viteză ajută.
Acum este marele moment! Chiar dacă mai sunt ajutați pentru a se echilibra, este important ca cei mici să simtă că avansează singuri.
Pasul 2: Ciclism
Sfatul 1: Imediat ce copiii pedalează singuri, puteţi să nu-i mai ajutaţi şi să-i lăsaţi să meargă singuri puţin câte puţin.
Sfatul 2: O suprafaţă uşor înclinată este potrivită; asigurați-vă că este suficient loc pentru copii şi că nu sunt obstacole precum bordurile sau șanțuri.
Este important ca de-a lungul primilor metri să mergeţi întotdeauna alături de copil, pentru a opri încet bicicleta sau pentru a preveni o cădere. După câteva încercări copilul poate încerca să frâneze singur!
Pasul 3: Frânarea şi staţionarea
Sfatul 1: Instinctiv, copiii tind să frâneze cu picioarele. Abordarea în joacă a frânării corecte cu ajutorul manetei de frână verzi trebuie să aibă loc cât mai repede posibil! Mai întâi frâna – şi apoi picioarele pe pământ, asta e regula.
Ultimul pas spre independenţă şi aventura pe două roţi: mersul pe cont propriu. Acest lucru este foarte uşor de învăţat ştiind câteva trucuri!
Pasul 4: Mersul cu bicicleta singuri
Sfatul 1: Fiecare copil are un picior dominant pe care îl folosesc pentru a pleca de pe loc cu bicicleta. Pedala trebuie sa fie in poziția orei 1 pentru o plecare ușoară. Aşa că, este nevoie sa se aşeze pe şa, să rotească pedala în poziţia corectă, să aşeze piciorul, să apese pedala şi să împingă în pământ cu piciorul liber.
Sfatul 2: Alternativ se poate exersa plecarea de pe loc ca şi la bicicleta fără pedale. Pur şi simplu, este nevoie să împingă bicicleta folosind picioarele, iar apoi, cand atinge viteza potrivită, să ridice picioarele și să le așeze pe pedale.

Rafinați, îmbunătăţiţi, continuaţi să învăţaţi...
Antrenarea abilităţilor

Raza de acţiune creşte. Pentru cei mici este mai mult decât a merge în linie dreaptă. Este despre a merge pe dealuri, cu vântul in spate, despre a lua viraje strânse, si despre a descoperi lumea din jurul lor. Copiii stau acum deja fără efort pe şa şi au întotdeauna ceva nou de descoperit. O singura viteză nu mai este de ajuns! Schimbarea vitezelor lină şi silenţioasă se învaţă repede pe bicicletele woom ajutându-i pe cei mici sa depășească obstacolele din natură și din traffic.

Micii experți pe bicicletă. Fie că o folosesc la şcoală, pentru a face mișcare sau într-o după-amiază cu prietenii, bicicleta îi face să fie mobili, liberi. Adam Opel ştia acest lucru: „Nu există nicio altă invenţie, care să combine atât de bine utilul cu plăcutul, cum o face bicicleta.“

"Antrenarea abilităţilor se poate combina perfect cu o zi frumoasă în parc."

Christian Bezdeka
Fondator şi CEO woom
Schimbarea lină a vitezelor protejează materialul şi vă scuteşte de efort! Cel mai bun lucru pentru copii este să schimbe diferite viteze la semnal – şi să fie cât se poate de silenţioşi când o fac.
Pasul 1: Schimbarea vitezelor
Sfatul 1: Primele încercări de schimbare a vitezei să fie exersate pe o suprafaţă plană. Cereţi-i copilului să nu pedaleze imediat, arătaţi-i rotaţia de pe mâner, şi apoi să pedaleze uşor. Principiul e să încerce în joacă: să accelereze, să schimbe la o viteză mai mare, să încetinească şi să schimbe la o viteză inferioară.
Sfatul 2: Se poate testa silenţiozitatea într-o zonă uşor deluroasă. Să pedaleze puternic înainte de o rampă, să nu mai apese pe pedală, să schimbe viteza şi apoi să pedaleze uşor până ce lanţul se fixează în poziţie.
Înainte de a merge prin traficul aglomerat, mai este necesar ca micile obstacole să fie depăşite în siguranţă. Fie că sunt rădăcini în parc, drumuri accidentate sau suprafeţe alunecoase: aceste suprafeţe pot fi trecute fără accidente cu doar câteva poziţii şi exerciţii!
Pasul 2: Depăşirea obstacolelor
Sfatul 1: Pentru a trece peste denivelările de pe drum, copiii trebuie să ia aşa-numita poziţie de bază. Pedala în poziţie orizontală, cu viteză medie se ridică cu picioarele uşor îndoite, şoldurile poziţionate central deasupra pedalierului, coatele îndoite uşor spre exterior şi umerii în direcţia ghidonului.
Sfatul 2: Pentru a evita blocarea în obstacole precum bordurile, copiii trebuie să înveţe să „sară“ peste ele. Roata din faţă este „ridicată“ uşor, pentru a depăşi un obstacol. Cel mai bine merge cu forţa pedalei şi o tragere uşoară a ghidonului în sus, dar ajută şi o înclinare uşoară spre spate.
Sfatul 3: Prima oară chiar şi umezeala, frunzele şi pietrişul pot reprezenta obstacole. Condusul pe astfel de suprafeţe trebuie să fie învăţat cu un ritm lent, chiar dacă roţile se blochează. Copiii încearcă comportamentul la condus şi la frânare într-o zonă definită, până când reuşesc să ajungă fără probleme exact la linia de stop.
În cazul turelor mai lungi este mai eficient, dacă şaua stă mai sus. Aceasta este mutată treptat în sus, până când se observă doar o mică mişcare a articulaţiei genunchiului şi doar vârfurile degetelor de la picioare ating pământul. Înainte trebuie să fi fost deja bine învăţat simţul echilibrului, cu ajutorul următoarelor sfaturi.
Pasul 3: Perfecţionarea echilibrului
Sfatul 1: Fie că semnalizează la intersecţie sau că alungă ceva de pe faţă, copiii trebuie să se simtă în siguranţă cu o mână pe ghidon la fel cum se simt cu două. Cel mai bine e ca pentru primele încercări să meargă pe o suprafaţă netedă cu o viteză medie, fără să pedaleze. Mai întâi să slăbească mâna de pe ghidon, apoi să-i de-a drumul pentru scurt timp şi să vadă ce se întâmplă. Treptat să poată prinde ghidonul de la o distanţă mai mare.
Fișierele de tip cookie ne ajută să oferim o experiență mai bună. Folosind serviciile noastre, sunteți de acord cu termenii nostri de utilizare a fișierelor de tip coockie.  Mai multe informații